V dnešnej dobe sa na každom kroku stretávame s pojmom „personalizácia“. Vo veľkej väčšine prípadov ide o prispôsobenie a nastavenie služby alebo aplikácie, či zobrazenia svojich obľúbených farieb alebo preferovaného obsahu. Napriek digitalizácií procesov a čoraz širšieho použitia elektronickej komunikácie sa v praxi stále používa aj tlačená forma dokumentov.
Čo však robiť, keď Vaši zákazníci požadujú na rôznych dokumentoch uvádzať rôzne údaje? A tu sa dostávame k personalizácii obsahu tlače. Pre každého zákazníka môže byť potrebné na dokladoch uvádzať rozdielne informácie o tovare alebo cenách, prípadne automaticky uvádzať preddefinované texty, čo vaši zákazníci určite ocenia.
Jeden príklad z praxe:
Zákazník požaduje pri dodávkach tovaru na svoje predajne, aby každá predajňa dostala dodací list, kde bude okrem základných údajov ako je názov položky a počet kusov uvedený aj kód tovaru, pod ktorým zákazník eviduje položky. Ďalej aby obsahoval čiarový kód v podobe, ktorú je možné prečítať skenerom čiarových kódov a aby neobsahoval nákupné ceny za jednotlivé položky, ale odporúčané maloobchodné ceny.
Ak nastaviť alebo vytvoriť tlačovú podobu nie je problém, čo však spraviť, keď pri dodávke ďalšiemu zákazníkovi sa majú uvádzať iné údaje? Mám požiadať dodávateľa softvéru o vývoj ďalšieho dodacieho listu alebo mám vytvárať doklady manuálne vo worde alebo exceli?
Určite nie. Je to časovo náročné a každým manuálnym dokladom firma prichádza o drahocenný čas zamestnanca, ktorý by mohol byť využitý na inú činnosť. Nechajte pracovať systém, ktorého čas je lacnejší a vytvorenie personalizovaného obsahu tlače trvá kratšie ako pri manuálnej práci. Jednoducho nechať pracovať systém je efektívnejšie. Ako firma rastie a získava zákazníkov, menia sa aj nároky na informačné systémy a procesy či už v systémoch alebo aj v rámci firmy. Vtedy je veľa krát na stole otázka, či požiadavky našich zákazníkov zvládne existujúci informačný systém alebo je potrebné hľadať náhradu.
Systém Katana ponúka širokú možnosť personalizácie tlače pre zákazníkov. Pre každého zákazníka, dokonca pre každú prevádzku zákazníka je možné nastaviť rôzne spôsoby tlače dokladov a rôzne údaje na dokladoch. Správne nastavenie systému síce chvíľu času zaberie, avšak pri expedícii tovaru a následnej tlači dokumentov ušetrí veľa času. Používateľ si tak nemusí pamätať požiadavky zákazníkov a po expedícii tovaru jednoducho vytlačí doklady so správnym obsahom.
Samozrejme nezabúdame ani na digitálnu formu. Všetky predvoľby tlače sa prenášajú aj do elektronickej komunikácie. Pomocou zaslania dokladov priamo z aplikácie tak môžete zákazníkovi odoslať personalizovaný obsah do jeho emailovej schránky. A aby to bolo ešte osobnejšie, tak pre každú prevádzku sa vystavený doklad môže poslať na samostatnú emailovú adresu, o čom sme už písali skôr.
Dodací list zo systému Katana – polia, ktoré môžu byť špecifické pre partnera sú zvýraznené