Super zoo – aké výhody poskytuje online ERP systém pre sieť predajní?

Značku Super zoo nie je potrebné predstavovať. Teší nás, že už 13 rokov môžeme poskytovať predajný a skladový systém pre najväčšiu maloobchodnú sieť s chovateľskými potrebami, krmivami a živými zvieratami.
V rozhovore s  finančným riaditeľom spoločnosti – Jurajom Petrusom Vám prinášame informácie o tom, aké výhody online ERP systém prináša pre sieť predajní.

superzoo_logo_referencie

Super zoo na Slovenskom trhu začínala v roku 2008. Zároveň to bol rok, kedy ste začali používať online ERP systém od FLEX-IS. V tom čase sa jednalo o jediné online riešenie na trhu, nemali ste z toho obavy? Často sa stretávame s tým, že sa firmy boja výpadkov internetu, nedostatočného pripojenia alebo straty dát.

Spočiatku sa vyskytovali výpadky internetu, nakoľko v tej dobe ešte neboli na Slovensku také dobré technologické možnosti pripojenia. Avšak postupom času tieto problémy vymizli, internet v dnešnej dobe už nie je problém v žiadnom kúte Slovenska. Čo sa týka straty alebo odcudzenia dát, nič také sme za 13 rokov nezaznamenali.

V 2008 ste začínali s piatimi prevádzkami, dnes máte spolu 63 predajní naprieč celým Slovenskom. Akú úlohu hral pri Vašom raste správne zvolený ekonomický softvér a fakt, že sa jedná o online riešenie?

Hlavnou výhodou on-line softvéru je aktuálnosť dát. Čiže napr. po naskladnení tovaru je možné okamžite predávať, po presune tovaru medzi predajňami tiež. Rovnako stav zásob je aktuálny, čo zlepšuje celkový prehľad. Takisto je dôležitý aj aktuálny prehľad o tržbách na všetkých prevádzkach.

Aké nástroje používate na reporting?

Hlavným nástrojom sú rôzne analýzy, ktoré poskytuje samotná aplikácia. Niektoré sú pôvodné, niektoré ste nám „ušili na mieru“ podľa našich požiadaviek. V aplikácii je tiež možné si nastaviť rôzne analýzy po svojom, čiže je možné veľmi efektívne „vytiahnuť“ prakticky akékoľvek informácie, aké potrebujeme. Tiež používame externý reporting cez aplikáciu Power BI, ktorú máme prepojenú s Vašim systémom.

superzoo_komarno

Ostatné 2 roky sú výrazne poznačené striedajúcimi sa vlnami pandémie Covidu19. Vám sa však napriek tomu podarilo minulý rok rásť. Ako sa Vám to podarilo? Aké opatrenia ste zaviedli?

Flexibilita a otvorenosť Vášho systému nám umožnila väčšie prepojenie s e-shopom a zároveň náš sortiment patrí medzi základné produkty, nevyhnutné pre život zvierat a tak sme mohli byť otvorení aj počas lockdownov.

Najväčšou výzvou bolo udržať predajne otvorené, čo sa nám podarilo aj napriek rôznym ťažkostiam ako karantény, PN, pandemické OČR. Ukázala sa ale kvalita a lojálnosť našich zamestnancov, ktorí nás podržali a navzájom sa zastúpili, keď to bolo potrebné, za čo im patrí naša veľká vďaka.

Niekoľko funkčností informačného systému sme Vám ušili na mieru. Môžete povedať, ktoré Vám najviac uľahčujú prácu?

Určite to bol EasySell (zjednodušený editor predaja), ktorý je ľahko ovládateľný pre predajcov. Tiež poskytuje všetky potrebné informácie, ktoré má predajca vidieť pri predaji (napr. či je tovar v magazíne, či je vo výpredaji a pod.). Ďalej analýza tovaru na objednanie, ktorá uľahčuje predajniam objednávanie chýbajúceho tovaru, poskytuje návrh objednávky pre konkrétnu predajňu, pričom je možné si zvoliť, od ktorého dodávateľa má byť objednávka, zobrazuje aktuálny stav položky na predajni, prehľad, koľko sa predalo v minulom období, ráta zásobu, na koľko mesiacov vydrží aktuálny stav a tiež obsahuje návrh počtu kusov, ktoré je potrebné objednať, aby bola zásoba dostatočná na nami určené obdobie. Táto analýza skrátila objednávanie tovaru z niekoľkých dní, na pár hodín týždenne.

Za zmienku stojí aj automatický príjem tovaru zaslaného na predajňu z nášho distribučného skladu.

superzoo_komarno_interier

Aké sú Vaše plány do budúcna? Plánujete otvárať prevádzky v ďalších mestách?

V súčasnosti prichádzame s výraznou revíziou svojej identity, ktorá sa prejaví najmä vo vizuálnej komunikácii a štvrtou generáciou dizajnu. Značka Super zoo chce týmto revolučným konceptom vyjadriť svoj prístup k predaju chovateľských potrieb a ponúknuť zákazníkom v predajni výnimočnú atmosféru a zážitok.

V najbližších rokoch predpokladáme významný nárast počtu vlastných maloobchodných prevádzok Super zoo. Naším cieľom je byť jednoznačnou jednotkou na slovenskom trhu v segmente chovateľských potrieb. Máme najväčšiu predajnú plochu v metroch štvorcových a tiež najviac maloobchodných predajní v tomto odvetví.

Upevnenie našej dominancie na slovenskom trhu podporíme nielen neustálym rozširovaním sortimentu a zvyšovaním kvality a rozsahu poskytovaných služieb, ale aj rozvojom internetového obchodu Super zoo.

Ďakujeme za rozhovor, prajeme veľa úspechov a tešíme sa na pokračovanie našej spolupráce.


Rozprávali sme sa s Jurajom Petrusom – finančným riaditeľom spoločnosti PLAČEK PREMIUM, s.r.o., ktorá zastrešuje značku Super zoo.

Pre Super zoo poskytujeme online ERP systém so zameraním na maloobchodný predaj, optimalizáciu zásob v predajnej sieti, skladové hospodárstvo a ORP. Taktiež poskytujeme servisnú starostlivosť o ORP v rámci celej siete. Viac informácii o Katane nájdete v podstránke o benefitoch alebo funkciách ERP systému Katana.

Katana je online ekonomický softvér pre malé a stredné firmy. V rozhraní webovej aplikácie nájdete komplexnú správu Vášho podnikania od nákupu až po reklamácie. 

Copyright 2024. FLEX-IS, spol. s r.o.

bt_bb_section_top_section_coverage_image